Een van de social media platformen om op te kunnen adverteren is TikTok. TikTok heeft sinds kort de mogelijkheid om als bedrijf campagnes te starten om potentiële klanten te werven. Om een juiste campagne te starten voor jouw bedrijf is het wel belangrijk dat je de KPI’s op orde hebt. Wat voor advertentie je het beste kunt gebruiken voor jouw bedrijf is bedrijfsgebonden.
Op TikTok worden korte filmpjes gedeeld die ongeveer 15 tot 60 seconden duren. Als TikTok gebruiker maakt het niet uit waar je hobby’s of ambities liggen. Je kunt creatief zijn op je eigen manier. Op TikTok kun je bijvoorbeeld meedoen aan de hashtag challenge, dans challenge, zang challenge en nog veel meer challenges.
TikTok wordt veel gebruikt door jonge gebruikers tussen de 6 en 18 jaar en heeft momenteel zo’n 3,5 miljoen gebruikers in Nederland. Om aandacht te trekken met je bedrijf is het dus belangrijk dat je meedoet aan de trends om volgers en potentiële klanten te werven. De video’s die je maakt kunnen bewerkt worden met effecten, filters, muziek en verschillende tijdframes. Met adverteren op TikTok zul je merken hoeveel mogelijkheden er zijn om jouw bedrijf groter en bekender te maken.
TikTok is vrij nieuw in het gebruik van advertenties. Dat maakt het juist een goed moment om te beginnen met adverteren op TikTok. Het is niet de bedoeling dat je dezelfde advertenties gebruikt als op Facebook of Instagram. Je kunt het beste in stijl van TikTok blijven. Wanneer je gaat beginnen met adverteren TikTok is het belangrijk dat je een zakelijk TikTok account aanmaakt. Op deze manier kun je net als op de andere kanalen beter inzicht krijgen in je volgers. Zo kun je bijvoorbeeld ook zien welke leeftijd jouw doelgroep heeft en daarop inspelen.
Doordat TikTok een FYP (For You Page) heeft, kan je bedrijf organisch groeien in het bereik van gebruikers. TikTok heeft in tegenstelling tot andere social media platformen een algoritme waarbij de video’s op zoek gaan naar de gebruikers. Dit maakt het voor bedrijven makkelijker om nieuwe volgers te krijgen, die tegelijkertijd potentiële klanten kunnen zijn.
De For You Page is de pagina waar TikTok zich onderscheidt van andere social media kanalen. Het is het beginscherm dat geopend wordt wanneer je TikTok opstart. Je vindt hier direct een reeks van video’s waarvan TikTok denkt dat jij ze leuk vindt. Je hoeft dus niet zelf op zoek te gaan naar volgers. De gebruikers krijgen vanzelf je advertentie of video te zien wanneer hen dit interesseert.
Er zijn meerdere manieren om adverteren TikTok te gebruiken. We lichten er een aantal toe.
Deze vorm van adverteren lijkt het meest op een gewone video en wordt daarom ook het vaakst gebruikt. Deze komen voorbij op For Your Page en lijken op een normale TikTok video. Echter kun je hier een doorklikbutton toevoegen naar bijvoorbeeld je website.
De brand takeover ads zijn advertenties die gezien worden wanneer je de app opent. Daarnaast kun je ze ook op de For You Page plaatsen, waarin deze als GIF’s, afbeeldingen of video’s met links worden weergegeven. Deze ads kunnen niet overgeslagen worden door gebruikers en dat maakt het een goede strategie om sales te stimuleren. Daarnaast is deze vorm van adverteren goed voor engagement.
Dit is een manier van adverteren waarmee je de co-creatie content kunt aanmoedigen om gebruikers te betrekken op jouw bedrijf of merk. Je kunt het op drie verschillende plaatsen gebruiken: For You Page, Discover page en Hashtag challenge page.
Je kunt de Branded Hashtags Challenge combineren met Branded Effect. Dit zijn op maat gemaakte stickers, filters of effecten die je op video’s kunt toepassen en die andere gebruikers ook kunnen toepassen op hun video’s. Op deze manier zul je nog meer gebruikers betrekken in je merk of bedrijf. Daarnaast kun je je bedrijf ook promoten door samen te werken met influencers. Om meteen al bij het opzetten van adverteren TikTok kosten te beperken, kies je voor een goed social media bedrijf.
Envoker
Schuverweg 2
4462 HK
Goes
+31 113405700
info@envoker.com