Content Marketing

Specialismes

Resultaatgerichte
Content Marketing

Ontdek Content Marketing
Onze klanten
Content Marketing referenties
Bushcraftshop Pak Aanhangwagens OSU Gifts Wellens Men Auto Poppe Morres Aanhangwagens XXL West-Brabant Motoport Goes Dakenshop Dr. Feriduni CPE Nederland Van Mele Timesavers Verhuurwinkel Energetica Natura Installatiebalie Imkershop Eventplanner Elcee Local Touch Travel INNO Landal GreenParks Roompot Veritas Bushcraftshop Pak Aanhangwagens OSU Gifts Wellens Men Auto Poppe Morres Aanhangwagens XXL West-Brabant Motoport Goes Dakenshop Dr. Feriduni CPE Nederland Van Mele Timesavers Verhuurwinkel Energetica Natura Installatiebalie Imkershop Eventplanner Elcee Local Touch Travel INNO Landal GreenParks Roompot Veritas

Content Marketing

Content kent veel varianten en vormt de basis van je online visibiliteit. Om jouw doelgroep te bereiken moet goede content informatie bevatten die interessant is voor potentiële klanten. Ook goede content wordt echter zelden zomaar gevonden. Voor het onder de aandacht brengen ervan is een afgewogen content marketing strategie nodig.

De doelstelling is om met aansprekende content je onderneming als autoriteit weg te zetten en daarmee online bezoekers en geïnteresseerden in jouw product of dienst aan te trekken. Om dit te realiseren is het belangrijk om ook goed te kijken naar de beste spelers in jouw markt. Dit doe je door een goede content audit uit te voeren. Een goede content strategie moet aansluiten bij je doelgroep en kan het beste worden opgezet aan de hand van een goede pillar & topic strategie.

Waarom Content Marketing?

Meer sales

Je doelgroep vertrouwt je sneller wat je business bevordert.

Meer conversies

Relevant websiteverkeer zorgt voor meer conversies.

Meer visibiliteit

Creeër meer visibiliteit door regelmatig content te plaatsen.

Meer leads

Door het gebruik van storytelling inspireer je snel nieuwe klanten.

Roompot

+570%Visibiliteit

Uitgelichte case: Roompot Real Estate

10x meer SEO verkeer door inzichten uit SEA

+570%Visibiliteit

Top 3 positie In Google met 4 converterende zoekwoorden

+1.023% Traffic naar juiste pagina

Envoker helpt Roompot Real Estate al geruime tijd met het verbeteren van de online marketing prestaties. Het enthousiaste team heeft kennis van zaken en deelt deze kennis ook.

Lees de volledige case

Wat is content marketing?

Content marketing kan voor uiteenlopende doelstellingen worden ingezet. De hoofdvoorwaarde is dat het gaat om het onder de aandacht brengen van deze content bij jouw doelgroep. Eigenlijk omvat content marketing dus alle soorten marketing waarbij content wordt gemaakt en verspreid die van waarde is voor je bezoekers, leads, prospects en reeds bestaande klanten. Het kan daarbij om tekst gaan, maar ook om video, whitepapers, blogberichten of infographics gaan. De doelstelling is om autoriteit op te bouwen bij je doelgroep en jezelf te positioneren als sterke en betrouwbare speler. Een bijgevolg is natuurlijk ook de opbouw van autoriteit op je online platform doordat deze content ook backlinks aantrekt.

De juiste content op het juiste moment

Niet elk type content is geschikt om nieuwe klanten en bezoekers te inspireren tot een aankoop of contactopname. Bij het ontwikkelen en uitrollen van een content marketing strategie gaat de aandacht in eerste instantie dan ook uit naar het creëren van berichten, video’s en social-media posts met een absoluut toegevoegde waarde voor de doelgroep. Voor het gewenste resultaat moet dit informatie zijn waar je doelgroep behoefte aan heeft en die hen actief betrekt bij jouw bedrijf.

Het is ook belangrijk dat je online marketing strategie niet neerkomt op het lukraak verspreiden van content, hoe interessant deze ook is. De kunst van content marketing is dat je jouw doelgroep op het juiste moment van de juiste informatie voorziet. De customer journey die zij naar je webshop of website maken vormt daarbij een praktische wegwijzer. Dit kan je bijvoorbeeld doen door marketing qualified leads te nurturen via marketing automation. Een content marketing bureau kan je hierbij helpen.

Content marketing gericht inzetten

Wanneer je een content marketing strategie wilt opzetten, moet je dus goed op de hoogte zijn van wat je potentiële klant motiveert en interesseert. Niet alleen om het startpunt van hun individuele customer journey vast te stellen, maar ook gedurende de rest van de klantreis. Alleen dan kom je erachter wat voor welke content het meest geschikte moment is. Als content marketing bureau doen we dit dagelijks voor onze klanten en weten we welk soort content de gemiddelde bezoeker beweegt.

Dankzij een goed ingerichte marketing automation campagne is het bovendien mogelijk om zeer persoonlijk content aan te bieden op precies het juiste moment. Dit kan met bijvoorbeeld HubSpot worden gerealiseerd. Voor elk beslissingsmoment tijdens de klantreis stellen we dan de juiste KPI's op en hanteren een strakke implementatie van leadscore. Dat wordt gecombineerd met het afvangen van alle relevante interacties van de bezoekers op jouw website of webshop zodat een beeld wordt gevormd wat de ene bezoeker onderscheidt van de andere.

Aan de hand van deze leadscore en interactie data bepalen we wie we welke content op welke moment moeten aanbieden om het juiste effect te creëren. Waar nodig maken we vervolgens weloverwogen aanpassingen op basis van alle data die we terugkrijgen.

DRIVEN BY PERFORMANCE

Content marketing brengt je verder

Waar zoekmachine optimalisatie (SEO) met name is bedoeld om organisch online gevonden te worden, komt het er bij een content marketing strategie dus op neer bezoekers aan je webshop of website te binden. Met welke content dit het best kan gebeuren, hangt af van wat de mensen die jouw doelgroep vormen interessant vinden. Om te bewerkstelligen dat je webshop of website ook doorlopend nieuwe bezoekers of leads ontvangt, is het verstandig om je campagne zo breed mogelijk te maken en dan bij te sturen op basis van learnings en data.

Als content marketing bureau is dit precies waar we je mee kunnen helpen. Niet alleen doen we een uitgebreid onderzoek naar je concurrenten, doelgroep en hun aanwezigheid op de diverse kanalen. We zorgen ook voor de contentbriefings die nodig zijn om de content zo goed mogelijk op te zetten. Zo gaan we ervoor zorgen dat je online kanalen steeds vaker door de doelgroep wordt gevonden. We denken met je mee en verplaatsen ons in jouw klanten, zodat het beste resultaat wordt bereikt.

Onze specialismes

Envoker is een ervaren digital marketing bureau dat alle aspecten van online marketing beheerst en de online marketing strategie van jouw bedrijf samen met jou de aandacht geeft die deze verdient. Daarom maken we elke strategie op maat, afgestemd op je klanten, zodat we samen het maximale resultaat kunnen halen.

Na een uitgebreide analyse en voorgesprek volgt vanzelfsprekend ook heldere communicatie wanneer we samen aan de slag gaan. We beseffen maar al te goed dat we alleen samen met jou de campagnes succesvol kunnen maken. Daarom zijn we een groot voorstander van korte lijnen en proactieve communicatie. Om een effectieve online marketing campagne neer te zetten, hoeven we niet elke week een afspraak te maken om bij elkaar op de koffie te komen. 

Er werken dan ook geen projectmanagers bij ons. Wij prefereren direct contact tussen de klant en de marketeers, zonder tussenkomst van anderen. Zo weten we aan beide kanten waar we aan toe zijn, zodat we alles overzichtelijk en begrijpelijk kunnen houden.

Nieuws

Recente artikelen

7 stappen voor het creëren van krachtige topic clusters
7 stappen voor het creëren van krachtige topic clusters

Opvallen tussen alle content is uitdagend. Dit is waar het concept van topic clusters van pas komt. Topic clusters zijn niet zomaar een trend; ze zijn een essentieel ...

Lees verder
8 belangrijke doelstellingen voor een contentmarketing strategie
8 belangrijke doelstellingen voor een contentmarketing strategie

Wil jij een succesvolle contentstrategie? Dan is het opstellen van contentmarketingdoelstellingen essentieel. Inhoudelijke doelstellingen bieden focus en richting, he ...

Lees verder
EAT & YMYL in Google – Je geld of je leven
EAT & YMYL in Google – Je geld of je leven

Oh nee, daar heb je weer van die ingewikkelde marketingbegrippen... EAT en YMYL? In deze blog leer je waarom het bij bepaalde onderwerpen extra moeilijk is om te rank ...

Lees verder
Contact

Zullen we samen
resultaten boeken?

Léon Maljaars
Specialist

Liever sparren met
onze expert Léon?

Bel of stuur dan direct een mailtje naar onze expert Léon!

SCROLL