Webanalytics cruciaal voor marketingcampagnes

Een online marketingcampagne kan niet worden uitgerold zonder inzicht in het effect ervan. De drijfveer van een marketeer is immers het behalen van een vooraf bepaald resultaat. Dit kan alleen worden afgelezen uit de onderliggende statistieken. Marketing zonder compleet en correct ingevuld Google Analytics-account is voor Envoker dan ook ondenkbaar. Webanalytics en data-analyse vormen namelijk de ogen en oren voor alles wat er op een website gebeurt. Het kunnen inzien van rapporten en statistieken via een Google Analytics dashboard is daarom een must binnen elk internetmarketingtraject.

Google Analytics cursus of Analytics uitbesteden?

Om een marketingstrategie rond je website of webwinkel op te zetten en op de juiste wijze te anticiperen op de resultaten ervan, moet je weten wat je doet. Je kan een online training volgen via de Analytics Academy die Google aanbiedt, maar nog beter is het om samen te werken met Envoker. Onze marketingexperts beschikken over eindeloze praktijkervaring met alles wat in de Google Analytics cursus aan bod komt. Bovendien hebben zij allemaal met succes het Google Analytics IQ-examen voltooid. Bij het opzetten van internetcampagnes leggen onze marketeers de focus op het meten en verzamelen van data. We nemen beslissingen aan de hand van concrete gegevens en resultaten en niet gebaseerd op vermoedens. Daarbij wordt ook uitgebreide aandacht besteed aan conversieattributie, Google Tag Manager en conversieoptimalisatie.

Enthousiast en klaar om aan de slag te gaan?

Wij zeker! Neem direct contact met ons.

Webanalytics op maat

Een belangrijk voordeel van de kennis die wij door jarenlange ervaring hebben opgebouwd, is dat we snel en adequaat kunnen inspelen op de rapportages in Google Analytics. Het bieden van maatwerk is daarbij een vereiste. Voor statistieken en prestatierapporten geldt namelijk geen standaardwerkwijze die je kan implementeren. Elke onderneming is tenslotte anders en een rapportage dient dus perfect aan te sluiten bij de organisatie en haar doelstellingen. Onze Google Analytics expert zal jou dus niet vermoeien met standaardrapporten voorzien van onduidelijke gegevensanalyses, tabellen en grafieken. In plaats daarvan krijg je maatwerk. Tot onze basisdisciplines behoren Standaard Analytics, Analytics 360, kanaal ontdubbeling via Google Tag Manager en Analytics, het aanbrengen van wijzigingen binnen segmenten, doelen, het dashboard en het Analytics-filter, enhanced e-commerce-implementaties, standaard- en custom datalagen, attributiemodellen aanpassen, het interpreteren van rapporten en het aanleggen van doelgroep profielen.

Onze diensten

Google Tag Manager

Om de prestaties van je webpagina’s te analyseren, is het noodzakelijk om features als Google Tagmanager op je website te implementeren. Zo kun je gericht aan de slag met webanalytics door bijvoorbeeld Google Analytics, Adwords, Facebook, Hotjar etc. en andere tools te koppelen en in te richten. Google Tagmanger is een tool waarmee je zelf heel eenvoudig tags aan je site kunt toevoegen en deze ook weer aan kunt passen, zonder de tussenkomst van een developer.

Google Tag Manager

Conversie attributie

Bij het converteren van potentieel geïnteresseerden van je website of online winkel naar actieve klanten is de laatste klik het belangrijkst. Dit is immers meestal het moment waarop een bestelling geplaatst en betaald wordt. Er gaat echter een heel traject aan vooraf voordat een bezoeker van je website zover komt. Een afgeronde en winstgevende conversie neemt over het algemeen dan ook meerdere dagen en websitebezoeken in beslag. Envoker brengt de totale customer journey met behulp van een zogeheten conversie attributie model voor jouw organisatie in beeld.

Conversie attributie

Conversie optimalisatie (CRO)

Wanneer je online winkel of website volgens de statistieken veel bezoekers trekt maar daarentegen tegenvallende conversieresultaten laat zien kunnen hier meerdere redenen voor zijn. Om daarachter te komen is het van belang dat je je site aan een kritisch onderzoek laat onderwerpen en op cruciale punten laat aanpassen. Ogenschijnlijk minieme wijzigingen kunnen omzetmatig soms al voor relatief grote verschillen zorgen. Bij Envoker helpen we je graag je webshop of website te verbeteren, waarbij de conversies verhogen het uiteindelijke doel is.

Conversie optimalisatie (CRO)

Haal het beste uit je Google Analytics dashboard

Voor een zo goed mogelijk online resultaat moet je weten welk van je kanalen de meeste conversies realiseert en hoe je SEO-strategie en je Google Ads-, LinkedIn- en Facebook-campagnes uitpakken. Correct ingerichte webanalyticsaccounts geven enorm veel informatie over deze zaken en over het verkeer naar en op je webshop of website. Deze data leiden tot concrete rapporten en analyses, die corresponderen met je KPI’s en doelstellingen en continue verbeteringen mogelijk maken rond je ROI en ROAS. Door complete customer journey’s in kaart te brengen en indien nodig een conversieoptimalisatietraject (CRO) op te zetten, halen we het optimale uit je website. Aansturen vanuit data- en gegevensanalyses is daarbij onmisbaar. Neem contact op met Envoker voor een persoonlijke Google Analytics expert.

Blijf op de hoogte van het online marketing nieuws!

Regelmatig versturen wij een nieuwsbrief naar onze klanten én geïnteresseerden. Deze nieuwsbrief staat vol met de laatste nieuwtjes op online marketing gebied. Wil je dus op een eenvoudige manier op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied schrijf je dan snel in!

Bloovi
Combell
Decovry
Eventplanner.be / .nl
Halito
IgnitionOne
Roompot Vakanties
Verhuurwinkel.nl
Bing Ads
Connections
Dakenshop
Hogenboom Vakantieparken
StoryMe
Wellens Men
BandenConcurrent
Starss
Nilsson
Novid
Pinkminds
Villapark de Paardekreek
Sentia
Thermaalbad Arcen
BTS Tank Solutions
Dr. Feriduni Hair Clinic
LightBrands
Staen
Van Mele Tuinmeubelen
Neapharma
Klok'uus

Contactgegevens

Envoker
Schuverweg 2
4462 HK Goes

info@envoker.nl
0113-303003